ערמונית - דר' שלום כץ
ערמונית -  דר' שלום כץ - אורולוג מומחה
טיפול בבעיות פרוסטטה ערמונית מוגדלת ללא פתיחת דופן הבטן

טיפים לשינויים באורח חיים

לפניכם מספר טיפים שעשויים לסייע באורח החיים, לסובלים מערמונית מוגדלת שפירה:

תזונה

  • צמצום צריכת אלכוהול וקפאין.
  • שתיית כמויות קטנות במהלך כל היום ולא כמות גדולה בבת אחת.
  • הימנעות מנוזלים לפני השינה לפחות שעתיים לפני.
  • צריכת מזונות ומשקאות המכילים סויה, שתיית תה ירוק ונטילת תוספים כדוגמת דקל ננסי עשויים להועיל לערמונית, למרות שלא הוכח עדיין באופן מדעי.

המנעות מתרופות המחריפות תסמינים

  • הימנעות מחומרים נוגדי גודש ואנטיהיסטמינים.
  • אם אתה נוטל תרופות משתנות - שוחח עם הרופא המטפל שלך, אולי ימליץ על מינון נמוך יותר, או אולי ליטול אותם רק בבוקר, עשוי להקל על תסמינים בדרכי שתן. אין להפסיק ליטול תרופות משתנות מבלי לשאול תחילה את הרופא שלך.

שינויים בהרגלי מתן שתן

  • במצב של תחושת דחף רצוי להתפנות מיד.
  • לתזמן ביקורים בשירותים – לנסות להשתין בזמנים קבועים כדי "לתרגל" את השלפוחית. כל ארבעה עד שש שעות ביום עיצה זו שימושית במיוחד אם יש קיימת תדירות ודחיפות חמורות.
  • ריקון שלפוחית השתן, לחכות רגע ואז לנסות לרוקן אותה שוב.

שינויים באורח חיים

  • רוגע-  מתח יכול לעורר את הדחף להשתין.
  • שמירה על חום גוף- טמפרטורות קרות יכולות לגרום לקשיים במתן שתן ולהגדיל את הדחיפות שלך להשתין.
  • התעמלות על בסיס קבוע. 
  • תרגילי קיגל- הידוק ושחרור שרירים באגן. מועיל במניעת דליפת שתן. רופאים ממליצים לתרגל את התרגיל הזה בעת הטלת שתן כדי לבודד ולאמן את השרירים הספציפיים. כדי לבצע קיגל, יש לכווץ את השריר עד שהזרימה של השתן מופחתת או נעצרת ואז יש לשחרר את השרירים. מומלץ 5-15 התכווצויות, ולהחזיק בכל פעם למשך 10 שניות. יש לחזור על התרגיל שלוש עד חמש פעמים ביום. 
 

רוצה עכשיו לדבר עם נציגה?
חייג 03-6477999 מכל טלפון. מענה אנושי 24 שעות ביממה

ד"ר שלום כץ - רפואה אישית
טלפון: 03-6477999
פקס: 03-6477995
כתובתנו: הנחושת 4 מגדלי אור רמת החיל, תל אביב.
בסמוך לבית החולים אסותא.
www.prostate.co.il